Terlice i technologie stosowane do ich budowy

„Trzy różne technologie. Trzy rozwiązania w celu usatysfakcjonowania każdego jeźdźca”

Terlica jest sercem każdego siodła i wpływa na wiele aspektów użytkowych. Wygodne siodło musi posiadać odpowiednio stworzoną terlicę. Będąc świadomymi wad i zalet siodeł opartych na terlicach drewnianych postanowiliśmy opracować zupełnie nowe rozwiązania dostarczające jeźdźcom pożądanego komfortu i precyzji. Terlice w naszych siodłach tworzone są ze specjalnej mieszanki włókien syntetycznych, charakteryzujących się idealną elastycznością i ogromną wytrzymałością. Dzięki specyficznym cechom tego tworzywa nasze terlice doskonale dopasowują się do grzbietu konia i zapewniają maksymalny komfort jeźdźcowi.

Terlice wykonane z tworzywa sztucznego mają ogromną liczbę zalet, którym nie mogą sprostać tradycyjne terlice drewniane. Kształt terlicy wykonanej z włókien syntetycznych nie zmieniają swojego kształtu z biegiem czasu. Są bardzo lekkie i dzięki ogromnej wytrzymałości nie wymagają dodatkowych wzmocnień zwiększających wagę siodła. Olbrzymią zaletą terlic Prestige jest możliwość zmiany kształtu zgodnie z potrzebami rozbudowującego się konia. Terlice mogą być rozszerzane bądź zwężane zgodnie z potrzebami. Usługa jest bezinwazyjna i wykonana może być przez certyfikowanych dealerów Prestige Italia. Terlice w naszych siodłach są objęte dożywotnią gwarancją, z wyjątkiem wypadków.

Rodzaje terlic:

Standardowa terlica

Podstawowy rodzaj terlicy wykonanej z termo aktywnych włókien syntetycznych stworzyliśmy ok. 40 lat temu. Od tego czasu stale unowocześniamy tą wersję terlicy, stosując aktualne wyniki naszych badań, ale nie zmieniamy przy tym ogólnej filozofii, która przyświecała nam w jej stworzeniu. Naszym priorytetem jest zapewnienie pełnego komfortu oraz idealnej pozycji w siodle dla jeźdźca.

X-Tree

Terlica X-Tree posiada w swojej konstrukcji w obszarze siedziska elastyczne membrany wykonane z termoelastycznej gumy, amortyzujące wstrząsy. System ten gwarantuje wzrost komfortu dla konia oraz jeźdźca przy jednoczesnym wzroście wydajności sportowej siodła. Technologia X pozwala jeźdźcowi na głębszy i pewniejszy dosiad bez utraty komfortu zarówno jego jak i konia. Ten system sprawia, że jeździec jest jeszcze bliżej konia wszystko to z poszanowaniem anatomii konia oraz jeźdźca. Panele w siodłach wykonanych w technologii X są wypełnione specjalną wełną Dakron i dodatkowo wykonane są z materiału elastycznego w kształcie plastra miodu. Ma to na celu jeszcze lepszy kontakt jeźdźca z koniem bez zbytniego obciążania grzbietu konia.

X-Breath

Terlica wykonana pod kątem zapewnienia maksymalnego komfortu dla najbardziej wymagających jeźdźców. W centralnej części siedziska umieszczono owalny otwór pokryty elastyczną, perforowaną membraną, w kształcie plastra miodu, która odciąża plecy jeźdźca i zapewnia lepszą cyrkulację powietrza w rejonie grzbietu konia odbierając z niego sprawniej nadmiar ciepła. Siodła wykonane w technologii X-Breath są również lżejsze od swoich standardowych odpowiedników.

Terlica Trekker

Terlice w siodłach rajdowych Trekker są skonstruowane z kompozytowych włókien i w duchu poszanowania anatomii konia. Mają sprawdzać się podczas długich wypraw trekkingowych. Terlice w siodłach trekkingowych mają jeden wymiar siedziska i rozstawu łęku, który jest niezmienny.

Terlica CPS

Zupełnie przełomowa i innowacyjna pod względem budowy terlica wyposażona w system CPS (Coccyx-Protection-System), który polega na wykorzystaniu wstrzykiwanych membran o geometrycznym kształcie oraz różnej pojemności w celu pochłaniania wszystkich wstrząsów oraz drgań związanych z ruchem. System CPS został stworzony w celu ochrony miednicy, kości ogonowej a także pleców. Zespół poduszek jest widoczny przez okienko kontrolne pod spodem siodła. Siodła wyposażone w ten rodzaj terlicy posiadają o ok. 30% większe siedzisko w tylnej części, które jest bardziej komfortowe za sprawą membran. Przednia część siodła w rejonie łopatek jest większa w stosunku do pozostałych siodeł dla zapewnienia swobody ruchu łopatek i mięśni do nich przyległych. Również środek równowagi w siodle jest przesunięty trochę bardziej do przodu bez ograniczania pracy łopatek.